Chiar dacă toamna pare să-și fi intrat pe deplin în drepturi, uneori avem nevoie să ieșim la câte o plimbare. După ce îmi petrec ore întregi în fața laptopului, cu ochii în ecran, simt nevoia să evadez puțin dintre pereții casei și să admir tot ceea ce mă înconjoară. Și, deși sunt genul de persoană „mereu pe fugă”, încă mai știu să mă bucur de lucrurile din jur. Așa se face că, atunci când mă plimb, analizez totul în detaliu: de la frunzele care se aștern prin parcuri și pe străzi, la copacii dezgoliți de toamnă și până la reclamele firmelor pe lângă care trec, inclusiv diversele afișaje LED pe care le observ în drumul meu.
Chiar zilele trecute am făcut o plimbare prin orașul meu. Locuiesc într-un municipiu, care pentru privitorii din exterior este mic, de neînțeles chiar cum a ajuns de la statutul de oraș la cel de municipiu. De fapt, centrul orașului este reprezentat de o singură arteră principală, unde se găsește Primăria, câteva Bănci, farmacii și câteva magazine. Însă, deși centrul orașului este relativ mic, asta nu înseamnă că nu sunt și aici numeroase firme, majoritatea încercând să iasă în evidență, într-un fel sau altul. Iar cel mai bun mod de promovare directă constă în reclamele de tip outdoor.
Afișaje LED sau publicitate outdoor care captează atenția
Am pornit de acasă spre centru, iar în plimbarea mea, o serie de reclame de tip outdoor mi-au atras atenția. De exemplu, la scurtă distanță de casa mea, este o stație de benzinărie, unde observ întotdeauna totem-ul iluminat cu LED. Mergând puțin mai încolo, trec pe lângă compania de apă, a cărei prezență este semnalizată printr-un panou publicitar simplu. Până în centru, mai trec pe lângă câteva firme, majoritatea dintre ele remarcându-se doar prin inscripționări pe geamuri sau decorarea vitrinelor cu folie printată sau autocolant.
Ajungând în centru, lucrurile devin din ce în ce mai colorate și mai atractive din punct de vedere vizual. Însă, dintre toate reclamele outdoor pe care le putem observa aici, cel mai tare îmi atrag atenția reclamele cu afișaje LED farmacii. Cum spuneam, orașul meu este destul de mic dar, în ciuda dimensiunii sale, avem la farmacii cât să ne ajungă! Iar adevărul este că aceste reclame outdoor pe care le utilizează majoritatea farmaciilor din oraș chiar atrag atenția.
Am observat că majoritatea acestor afișaje LED utilizate de farmacii afișează nu doar denumirea farmaciei sau, simplu, cuvântul Farmacie, ci adeseori, afișează și ora exactă și temperatura exterioară, lucru extrem de util pentru trecători, fie ei și doar ieșiți la o plimbare prin oraș. Apoi, unele dintre farmacii afișează pe aceste panouri LED diverse informații legate de ofertele și promoțiile active în farmacia respectivă. De ce se deosebesc aceste reclame de altele? Deoarece sunt luminate, iar afișajul se modifică, afișând diversele informații pe rând.
Care afișaje LED mi-au atras atenția?
Spuneam că în timpul plimbării mele prin oraș am văzut o mulțime de panouri de publicitate și afișaje LED. Însă, singurul care mi-a rămas cu adevărat în minte și pe care îl rețin oricând este cel de la Catena. Pe lângă panoul publicitar imens care anunță numele farmaciei, la Catena din orașul nostru mai sunt și afișaje LED. Acestea atrag atenția și indică diverse informații de interes public.
Știți deja că sunt caracterizată de curiozitate, așa că nu cred că este de mirare că am fost curioasă să aflu în al cui portofoliu se regăsesc aceste reclame de la Catena. Am reușit să descopăr că sunt realizate de SmarSoft Electronic, un producător de soluții de afișare cu LED-uri, companie înființată în anul 2006.
SmarSoft produce diverse produse electronice din categoria produselor publicitare, a crucilor de farmacii, firmelor luminoase, panourilor cu LED complexe, afișajelor electronice, ceasurilor stradale și soluțiilor LED dedicate mediului industrial. În producția materialelor sale, SmarSoft utilizează tehnologie premium, datorită căreia oferă garanția calității produselor.
Care sunt avantajele promovării cu afișaje LED?
Să revin la afișajele LED care mi-au atras atenția în plimbarea mea. Din punctul meu de vedere, promovarea prin intermediul acestor afișaje LED are numeroase avantaje. Cei care optează pentru o astfel de publicitate outdoor au posibilitatea de a alege diverse animații în culori și caractere diferite, care atrag privirile de la distanțe de sute de metri chiar.
În plus, din curiozitate, m-am documentat puțin cu privire la această metodă de promovare și am aflat că utilizează o tehnologie premium. Aceste afișaje cu LED funcționează cu ajutorul unui soft intuitiv și ușor de instalat. Datorită softului, pot fi alese diverse tipuri de mesaje. Softul oferă, practic, flexibilitate absolută pentru redarea mesajelor și informațiilor dorite.
Afișajele LED atrag atenția oricui, chiar și a celor suficient de grăbiți și acaparați de propriile gânduri, încât să nu acorde atenție textelor publicitare. Atunci când luminile colorate de pe un astfel de panou publicitar îți „dansează” în față, nu ai cum să le ignori, oricât de grăbit sau îngândurat ai fi!
Afișajele cu LED ar putea fi mai scumpe, în aparență, decât alte tipuri de publicitate outdoor, însă ele reprezintă o investiție pe termen lung. De exemplu, afișajele electronice cu LED de la SmarSoft au o durată de funcționare de peste 12 ani. Afișajul LED are garanția funcționării pe o perioadă de ani de zile, timp în care este văzută și atrage potențiali cumpărători, fără a necesita și alte tipuri de investiții în publicitate.
Datorită tehnologiei premium utilizate, afișajele electronice cu LED asigură o claritate impecabilă a animațiilor sau mesajelor proiectate. Acestea sunt ușor vizibile de la distanțe mari, indiferent de momentul zilei. În plus, utilizatorul poate seta intensitatea luminii.
Un alt avantaj constă în faptul că afișajele LED pot proiecta atât mesaje statice, cât și informații dinamice, precum ora exactă, data și temperatura înregistrată.
Cum va arăta tehnologia LED în viitor?
Tehnologia LED a câștigat în ultimii ani tot mai mult teren, în toate domeniile, inclusiv în publicitate. Reprezintă vârful performanței în domeniul iluminatului casnic, stradal și industrial și, totodată, a performanței în publicitatea outdoor. Inițial, tehnologia LED a fost considerată a fi o soluție tehnologică destul de costisitoare, însă, în timp, s-a dovedit chiar contrariul. Tehnologia LED este o soluție durabilă și economică. De exemplu, durata de viață a unui bec LED este de peste 50000 de ore, ceea ce reprezintă aproape 6 ani de funcționare continuă și aproape 12 ani de funcționare în proporție de jumătate din timp.
Așadar, tehnologia LED a evoluat de-a lungul anilor și a ajuns să cucerească tot mai multe domenii din viețile noastre. Când mă gândesc la modul în care ar putea evolua această tehnologie în viitor, primul lucru care îmi vine în minte este că va evolua înspre o combinație de afișaj LED a unor holograme.
De exemplu, încerc acum să îmi imaginez cum vor arăta afișajele electronice ale farmaciilor peste 5 sau 10 ani. Cred că farmaciile vor avea un interes major în a duce publicitatea outdoor la un alt nivel. Și, având în vedere că farmaciile încă plătesc și pentru publicitate TV, mi se pare un pas logic să încerce să atragă atenția mai mult prin afișaje cu LED, pentru a plăti publicitate într-un singur loc, dar în acela mai eficient și cu un potențial mai ridicat de a aduce clienți.
Astfel, îmi imaginez că tehnologia LED va evolua până în măsura în care vor putea fi redate imagini holografice cu ajutorul tehnologiei LED. Din câte m-am informat, există deja câteva tehnologii dezvoltate în acest sens, așadar, o astfel de evoluție nu mi s-ar părea imposibilă în viitorul apropiat.
O plimbare relaxantă
Cum spuneam la început, am obiceiul să observ diverse lucruri în cadrul plimbărilor mele, cum ar fi și diversele panouri publicitare și afișaje LED pe care le întâlnesc în calea mea. Uneori, privind astfel de lucruri, gândurile îmi zboară departe. Așa se face că, în cadrul uneia dintre plimbări m-am gândit cum ar putea evolua acest sector publicitar în viitor. Desigur, întâi savurez plimbarea, analizez tot ce întâlnesc în cale, iar ulterior, ajunsă acasă, caut pe internet informațiile care mă interesează, așa cum s-a întâmplat și cu documentarea mea privitoare la afișajele LED din orașul meu.
Desigur, nu știu dacă am dreptate în ceea ce privește evoluția tehnologiei LED în viitor, dar mi-a făcut plăcere să îmi imaginez cum ar putea arăta aceste afișaje LED peste câțiva ani. Mi-ar plăcea, de asemenea, să știu cum vă imaginați voi evoluția tehnologiei LED în viitor.
Articolul a fost scris pentru SuperBlog 2019.
Disclaimer: Fotografiile sunt de pe site-ul SmarSoft.
Felicitări pentru articol! Mult succes!
Multumesc!
Niciodată nu m-a dus gandul asa departe cand ma uitam la reclame pe strada. Interesant.
Doar eu am idei din astea privind in jur? 😀
Reclamele de genul asta invioreaza orasul. Mai ales de cum se lasa seara! 🙂 In zonele cu cladiri istorice trebuie insa plasate cu foarte mare grija sa nu le puna in umbra. Au restul orasului sa se desfasoare, acolo trebuie pastrta atmosfera istorica. 🙂
Total de acord cu tine!
O abordare foarte bună a acestui subiect, felicitări!
Multumesc!
Ai reusit sa faci un articol bun. Mi se par foarte utile afisajele led. Multa bafta in continuare!
Multumesc!