Cu două luni în urmă...
E dimineață iar. Îmi iau cafeaua încă aburindă și mă așez la birou. Așa ca în fiecare dimineață, îmi încep rutina cu verificarea email-ului. Însă, în dimineața asta, de cum deschid căsuța de email, un mesaj necitit îmi atrage atenția. Verific destinatarul: Honda România. Încep să tremur, pe măsură ce privirea îmi trece de la destinatar la subiectul email-ului, care scrie: Ai fost ales pilot al noului model Honda Civic Type R. Cred că nu văd bine, sigur încă dorm! Trebuie să mă conving de veridicitatea mesajului, așadar deschid emailul. Citesc:
Felicitări!
Tocmai ai fost aleasă drept pilot al noului model Honda Civic Type R. Cu acest prilej, ținem să te informăm că vei încerca să dobori recordul de viteză la categoria acestei mașini pentru un tur al celebrului circuit de la Nurburgring.
Știm că ai visat să primești această veste încă de când ai aplicat pentru concursul nostru de selectare al pilotului, însă aceasta nu este singura veste bună pe care ți-o dăm astăzi! Așa cum ți-ai dorit, am luat legătura cu Dumitru Prunariu, iar dânsul a acceptat să îți fie copilot în această cursă.
Așadar, așteptăm confirmarea ta, printr-un răspuns la acest email, urmând să stabilim împreună toate detaliile pentru o bună colaborare în vederea participării tale la circuit.
O zi bună!
Honda România
Clipesc des și încă nu îmi vine să cred că tocmai am citit emailul care mă anunță că am câștigat premiul pe care mi-l doream. Honda România a organizat de curând un concurs la care te puteai înscrie pentru a avea șansa de a testa noul model Honda Civic Type R. Alături de înscrierea la concurs, se cerea să alegi un copilot pe care ți-ai dori să îl ai alături în cadrul circuitului de la Nurburgring, în cazul în care ai câștiga acest concurs de selecție a pilotului.
Și, iată, pe cât de incredibil, pe atât de adevărat: chiar voi avea ocazia de a încerca noul Type R! De acum, gata cu visarea și planurile, este timpul să trec la acțiune! Pentru a câștiga acest circuit și a obține un record de viteză este necesar să mă pregătesc intens. Voi avea nevoie să cunosc toate detaliile noului model Civic, pentru a ști exact la ce să mă aștept când voi conduce această mașină. În plus, antrenamentele vor fi, începând de acum, la ordinea zilei. Nu-mi permit să ajung nepregătită la marea provocare pe care o am în față!
Prezent...
Deschid ochii și, imediat, un sentiment de neliniște mă cuprinde. Emoție amestecată cu adrenalină. Da, cred că la asta se va rezuma ziua de astăzi. Parcă ieri am deschis mailul care avea să-mi schimbe viața dar, uite că, de fapt, au trecut deja două luni. Au fost două luni de pregătire intensă, de antrenament și instruire.
În această perioadă, am aflat cam tot ce era necesar despre Honda Civic Type R, mașina pe care o voi conduce azi în cadrul circuitului de la Nurburgring. Cu toată informarea și antrenamentele, mă simt de parcă aș cunoaște mașina aceasta la perfecție.
Desigur, nu mă dezmint că sunt femeie, astfel că, înainte de a descoperi detaliile tehnice, primul lucru pe care îl observ și apreciez la o mașină este aspectul. Exteriorul și interiorul noului model Honda mi-au atras din prima clipă atenția.
Honda Civic Type R vine cu un exterior fascinant, care transmite eleganță și agresivitate, în același timp. Designul sportiv atrage privirile, iar disponibilitatea mașinii în diverse culori o face potrivită pentru toate gusturile. Dincolo de aspectul extraordinar, însă, am aflat că liniile de design ale exteriorului sunt menite să ofere o tracțiune mai facilă. Spoilerul are aripa din fibră de carbon, care îi oferă un design futurist mașinii, dar are și menirea de a reduce greutatea acesteia.
Modelul Type R vine însoțit de un pachet de iluminare, care conține iluminare podea față în culoarea roșie, iluminare portiere, linii iluminate roșu și iluminare roșie pentru consolă.
Scaunele sunt inspirate din modelele mașinilor de curse, însă materialele tactile premium asigură confortul șoferului și al pasagerilor. Interiorul este prevăzut cu schimbător de viteze din aluminiu, cadrane de bord clare și ușor de citit și un nou sistem multimedia Honda Connect, prevăzut cu ecran touchscreen de 7” și navigație Garmin integrată.
Honda Civic Type R – o mașină performantă și perfect manevrabilă
Noul Honda Civic Type R este construit cu un ADN sportiv, care se regăsește în fiecare detaliu al caroseriei. Mașina este gândită astfel încât să ofere emoție pură în timpul conducerii. Șoferul este în centrul atenției acestui model Honda, el dispunând de trei moduri diferite de conducere: Confort, Sport și +R. Fiecare dintre cele trei moduri setează răspunsul accelerației, amortizoarele adaptive, forța direcției și senzația la schimbarea treptelor de viteză.
Dintre cele trei moduri, modul +R declanșează potențialul orientat către pilotaj al acestei mașini. Acest mod de conducere modifică ecranul de afișare al panoului de instrumente, setările controlului tracțiunii, răspunsul accelerației și întărește direcția și amortizoarele adaptive.
Civic Type R dispune de un nou sistem de tracțiune, care funcționează perfect, indiferent de modul de conducere ales. Acest sistem de tracțiune îi permite șoferului să schimbe treptele fără șocuri, exact ca un pilot profesionist. Acest lucru îmi dă curajul de a merge înainte în provocarea pe care am acceptat-o în momentul în care m-am înscris la concursul de alegere a pilotului pentru circuitul de la Nurburgring.
Honda Civic Type R este mașina ideală pentru un circuit de la Nurburgring, întrucât folosește tehnologie inspirată din motorsport. În plus, micile detalii care fac diferența o transformă într-o mașină performantă și ușor manevrabilă. Prizele de aer față și difuzor spate sunt menite să îmbunătățească performanța mașinii. Acoperișul eficientizează dinamica mașinii, datorită deflectoarelor inteligente pentru scurgerea aerului spre spate, care sunt montate pe acesta.
Civic Type R poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde și poate ajunge la o viteză maximă de 272 km/h. Aceste lucruri sunt posibile datorită motorului de doi litri, celor patru cilindri VTEC TURBO care dezvoltă o putere maximă de 320 CP și a unui cuplu de 400 Nm.
Type R – performanță, dar și siguranță
Puterea mașinii este gestionată de o transmisie manuală cu șase trepte. Transmisia oferă precizie maximă și este optimizată cu un sistem de control al ajustării turației. Datorită acestei optimizări, Type R permite schimbările rapide și intuitive ale treptelor de viteză.
Noul model Honda are o alură puternică, impresionantă și funcțională. Detaliile de design ajută la optimizarea fluxului de aer și la mărirea forței deportante. În același timp, îmbunătățesc manevrabilitatea vehiculului și îi oferă stabilitate excelentă chiar și la viteze mari. Așadar, nu trebuie să îmi fac griji că nu voi reuși să stăpânesc mașina atunci când voi încerca să dobor recordul de viteză în cadrul circuitului, știind ce curbe periculoase voi întâlni pe traseu.
Honda Civic Type R se bazează pe o tehnologie de înaltă performanță, care utilizează caracteristici unice. Printre aceste caracteristici se numără prizele de aer pentru răcirea frânelor, eleron aerodinamic, o capotă ușoară din aluminiu, care este ventilată și țevi triple de eșapament, montate central.
Caroseria rigidă și sistemul de suspensie asigură manevrabilitate optimă și maximizarea transferului de putere pe șosea. În plus, suspensia față, care este de tip MacPherson, și noul sistem de suspensie independentă spate multi-link oferă manevrabilitate optimă și stabilitate la frânare.
Alături de performanță, Honda Civic Type R se bucură și de o mulțime de tehnologii de siguranță. Acestea sunt menite să îi asigure șoferului și pasagerilor o experiență pe cât de aventuroasă, pe atât de sigură. Dintre aceste tehnologii de siguranță, face parte ultima suită Honda SENSING, care include un sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de asistare a menținerii benzii de circulație și recunoașterea semnelor de circulație.
Să înceapă provocarea!
După ce am recapitulat în minte tot ce ține de această mașină, este timpul să mă îndrept spre linia de start a circuitului Nurburgring. Emoțiile cresc pe măsură ce mă îndrept spre mașină. Pentru prima oară în viață, voi încerca să fac un lucru extrem. Azi, voi încerca să dobor recordul de viteză la acest circuit.
Știu că, deși extrem de popular și apreciat, circuitul Nurburgring este unul destul de periculos. Acest traseu nu a fost ales întâmplător, întrucât și-a câștigat reputația drept cursa care dovedește dacă o mașină este cu adevărat excepțională. Unii spun chiar că o mașină care trece cu brio de testul Nurburgring este cea mai bună mașină. Cifrele oamenilor care suferă accidentări în timpul acestui circuit nu sunt deloc încurajatoare, însă voi miza pe tehnologiile de siguranță ale mașinii și, desigur, pe priceperea copilotului meu, Dumitru Prunariu.
Am ales să îl am copilot pe Dumitru Prunariu și nu am optat pentru un pilot de curse, deoarece mi-am dorit ca experiența aceasta să fie una cu adevărat inedită. La urma urmei, este o șansă pe care o ai o singură dată în viață. Iar Dumitru Prunariu mi s-a părut alegerea perfectă, deoarece trebuie să ai anumite calități cu adevărat speciale pentru a putea zbura în Cosmos. Iar aceste calități, sunt convinsă, sunt excelente și pentru un copilot la o cursă în circuitul Nurburgring.
Am aflat că Dumitru Prunariu consideră că există numeroase calități necesare pentru a deveni un cosmonaut. Printre acestea, dincolo de condiția fizică, se numără capacitatea de a cuprinde și procesa informații din diverse domenii, spirit de echipă și de colaborare, empatie, compasiune, curaj și capacitate de sacrificiu. Așadar, cu toate aceste calități pe care le deține, nu mă îndoiesc nicio clipă că am făcut alegerea perfectă atunci când l-am desemnat pentru a-mi deveni copilot.
Pe locuri, fiți gata… Start!
Ne pregătim pentru marea cursă. Îmbrăcăm echipamentul și, cu emoții enorme, ne îndreptăm spre mașina Honda Civic Type R, care ne așteaptă la linia de Start. Ne așezăm confortabil în scaunele cu design demn de o mașină sport și ne pregătim sufletește pentru provocarea care va începe în câteva secunde.
Îmi pregătesc piciorul stâng pe ambreiaj, dreptul pe accelerație și aștept semnalul care îmi va permite să pornesc în cursa pentru doborârea recordului de viteză. Noul Honda Civic este perfect pentru această cursă și simt acest lucru de îndată ce demarez. În doar câteva secunde, observ cum acul vitezometrului arată că am depășit 100 km/h.
Ne așteaptă o cursă de 25.95 km, cu 33 de curbe la stânga și 40 de curbe la dreapta. Îmi pun încrederea în copilot și simt cum ne luăm zborul spre prima curbă din cadrul circuitului.
„Acum e acum!”, îmi spun în gând, în timp ce prima curbă se zărește. Reacționez din instinct și reușesc să trec cu bine de acest prim obstacol. Au mai rămas destule curbe, însă, dar nu vreau să mă gândesc la nimic rău acum. Reușesc să trec cu bine de următoarele câteva curbe, fapt ce îmi dă încredere tot mai multă în mașina pe care o conduc. Acum știu că specificațiile tehnice ale mașinii, conform cărora se spune că are o stabilitate excelentă pe șosea, nu sunt deloc exagerate.
Pericol la orizont
– Urmează curba Brunnchen, îl aud pe copilotul meu.
Curba Brunnchen… una dintre cele mai periculoase curbe din întreg circuitul Nurburgring. Dacă reușesc să trec cu bine și de ea, știu că nimic nu ne mai poate scoate de pe acest traseu. Simt cum adrenalina atinge cote maxime pe măsură ce ne apropiem de renumita curbă, care a fost nu o dată motiv de accidente grave. Nu îmi permit să mă panichez, așadar mă ambiționez să devin una cu mașina Honda Civic Type R. Scaunul confortabil mă ajută să mă identific mai bine cu mașina. Mă concentrez pe drumul din fața mea și, involuntar, strâng volanul mai tare.
– Bravo! Am reușit să depășim și acest obstacol de pe drum. Încă puțin și vom fi la finalul cursei, îmi spune copilotul, moment în care realizez că, într-adevăr, am reușit să trec cu bine de terifianta curbă Brunnchen.
De aici încolo, cursa mi se pare floare la ureche. M-am obișnuit cu mașina, mă simt ca și cum am fi una și aceeași în momentul în care sunt cu ea pe traseu. Honda Civic Type R îmi dă senzația că există o comunicare perfectă între mine și ea, exact cum trebuie pentru o astfel de cursă.
Cu sfaturile primite de la copilotul meu și cu ajutorul tehnologiilor avansate pe care această mașină le are, reușim să ajungem cu bine la finalul cursei. Odată ajunși la linia de sosire, aflăm că mașina nu doar că a trecut cu excelență de acest test, ci chiar ne-a ajutat să doborâm recordul de viteză al predecesorilor, cu aproape 7 secunde!
De îndată ce coborâm din mașină, din boxe încep să răsune acordurile piesei „We are the champions” a trupei Queen.
Honda Civic Type R – o mașină excelentă pentru o experiență de vis
Emoțiile și adrenalina de pe parcursul cursei s-au transformat într-o bucurie fără margini. Toată lumea aplaudă și admiră noul Civic, mașina care a reușit o performanță excelentă. Iar eu nu pot decât să mă gândesc la momentul în care voi ajunge acasă și voi intra pe site-ul Honda România, să caut o Honda Civic de vânzare. După această cursă, sunt sigură că Type R este mașina de care am nevoie pentru a mă bucura de experiențe inedite de fiecare dată când pornesc la drum.
Articolul a fost scris pentru proba a doua de la SuperBlog 2019.
Disclaimer: *fotografiile cu modelul Honda Civic Type R sunt de pe site-ul Honda România.
** fotografia cu Dumitru Prunariu aparține News.ro
*** video 1 aparține Honda România
**** video 2 aparține Queen Official
Foarte fain articolul și modul în care ai prezentat Honda Civic Type R !
Multumesc! Ma bucur ca iti place!
Încă un articol deosebit. Felicitări!
Multumesc!
Mi-ar placea si mie sa pot conduce asa o Honda. Carnet am. Curajul si masina lipsesc :))
Mie imi cam lipsesc toate :)))) Dar, noroc cu imaginatia!
Felicitări pentru articol! Dacă mi-ar permite buzunarul, m-ar tenta să-mi cumpăr o Honda Civic Type R 😁
Multumesc! Oh, nici nu-mi spune, ca de cand am scris articolul, doar la ea imi sta capul. :)))) Cred ca l-am innebunit pe Norbi de doua zile cu Honda Civic Type R.
Super, super, super!!!! Felicitări!!!😍
Mulțumesc! ❤
Felicitari, o super experienta!
Mulțumesc!
Cu siguranță as testa-o cu pedala in podea. Faina, Honda! Eram curioasă cum ti-a iesit . M-ai facut sa ma gandesc cu ce sa ma îmbrac la volanul ei . Eu care nu dau doi bani pe haine :)))))))
Mă bucur că ți-am stârnit asemenea gânduri, presupun că nu poate fi decât de bine. 😀 Ar fi super interesant de testat. De când am scris, mi-e gândul tot la mașina asta. 😂
Foarte bine documentat articolul tau. Felicitari!
Mulțumesc!
Cred ca era un prototip special adaptat victoriosilor. 😀 Super articol! Simt victorie peste tot in el. 😎
Multumesc! 🙂
Felicitări Eva! Frumos articolul. Baftă! 😘
Mulțumesc!
Cred că mi-ar tremura toate celulele de emoție dacă aş primi un astfel de email! Type R chiar e o maşină impresionantă. Frumos articol! Mult succes!
Mulțumesc! Da, ce frumos ar fi, nu?