Skip to content
Skip to content
Evatopia

Evatopia

Transformă-ți utopia în realitate!

  • Home
  • Despre Evatopia
    • Creații
  • Lifestyle
    • Beauty & Fashion
    • Parenting
    • Magie și spiritualitate
  • Diverse
    • Home & Deco
    • În lumea cărților
    • În lumea filmelor
  • SuperBlog
  • Contact
  • Home
  • Diverse
  • Comunicat de presă – Studiu United Media Services

Comunicat de presă – Studiu United Media Services

Eva AncaSeptember 1, 2022September 1, 2022

Studiu United Media Services: 7 din 10 părinți români sunt pesimiști privind situația economică, iar 1 din 3 vor fi nevoiți să apeleze la economii pentru a acoperi cheltuielile cu începutul școlii

  • Multe din activitățile de timp liber ale copiilor vor fi reduse odată cu începutul anului școlar, unii părinți urmărind să le impună și o „detoxifiere digitală”

Majoritatea părinților români se gândesc cu pesimism la viitor. 7 din 10 își fac griji privind situația economică, în timp de 2 din 5 declară că au o situație financiară mai dificilă comparată cu cea de anul trecut, doar 17% spunând că sunt semnificativ mai bine.  

În fiecare an începutul anului școlar este unul dintre cele mai importante evenimente în familie, implicit una dintre cele mai mari surse de cheltuieli pentru părinți, după cele privind vacanțele. Tocmai de aceea nu este surprinzător că aproape 9 din 10 părinți au spus că sunt preocupați în prezent de prețurile mai mari pentru produsele pentru începerea anului școlar.

Prin urmare, pentru a cunoaște și înțelege și mai bine consumatorii și cum se schimbă comportamentul lor în această perioadă, în perioada 9-11 august, agenția de media United Media Services a realizat un studiu pe un eșantion de 400 de respondenți din mediul urban, părinți, cu vârste între 25 și 55 de ani și cu copii la grădiniță sau școală. Interviurile au avut loc online, iar eșantionarea s-a făcut pe cote, în funcție de sex, vârstă și grad de urbanizare.

Având în vedere ultimele evoluții de pe piață, părinții se confruntă din nou cu vremuri incerte. În timp ce se pregătesc pentru viitorul an școlar, creșterea inflației este o reamintire a unui viitor imprevizibil. Cu toate acestea, sunt pregătiți să cheltuiască, în ciuda dificultăților întâmpinate și a situației financiare mai proaste raportate de mulți dintre ei.

Mai mult de atât, românii sunt în general prevăzători, 3 din 4 respondenți începând cumpărăturile dedicate întoarcerii la școală cu cel puțin două săptămâni înainte, iar 25% chiar cu aproximativ o lună înainte și doar 9% odată cu începutul școlii, marea majoritate apelând la fondurile pe care le au în prezent (61%), urmați de cei care pun bani deoparte pentru acest moment (33%). Ce este interesant și de reținut este că 34% dintre respondenți declară că și copilul/copiii sunt implicați în decizia de cumpărare.

Conform studiului, după perioada pandemică în care investițiile în tehnologie pentru învățarea virtuală erau de importanță crescută, focusul a revenit asupra categoriilor clasice asociate cu începerea școlii: rechizitele și îmbrăcămintea/ încălțămintea, 9 din 10 părinți avându-le pe lista de cumpărături.

Unde se face shoppingul

Deciziile privind locația din care se fac cumpărăturile depind în principală măsură de obiectele ce trebuie achiziționate. Astfel, dacă hipermarketurile și mall-urile sunt preferate pentru alegerea îmbrăcămintei, încălțămintei și a rechizitelor școlare, online-ul este decisiv în ceea ce înseamnă tehnologie (telefon, computer, laptop, tabletă, etc).

Începerea școlii va aduce multe schimbări în activitățile de agrement ale familiei și în obiceiurile media. În general, obiceiurile media de vară ale familiilor arată foarte diferit decât în ​​timpul anului școlar.

Conform United Media Services, dacă în timpul verii părinții români vizionează mai multe filme, petrec mai mult timp pe rețelele sociale și pe serviciile de streaming și mai mult timp afară, când începe școala aceste obiceiuri media se resetează pentru a susține bunăstarea copiilor lor atât la școală, cât și acasă. După cum au raportat mulți părinți, ei vor încerca și pentru copiii lor o „detoxifiere digitală” după începerea școlii, limitându-le timpul pe smartphone-uri și alte dispozitive mobile. Cel mai mult vor avea de suferit jucatul jocurilor video/ online (71% vor face această activitate mai rar), vizionarea de content video pe diverse platforme precum TikTok, YouTube (62%) și conținutul TV (59%). Astfel, cititul cărților devine singura activitate aflată într-un trend ascendent (32% vor citi mai des).

“Reînceperea școlii aduce cu sine o resetare a stilului de viață și implicit a consumului de media dobândit în vacanță, lucru valabil atât pentru copii, cât și pentru părinți. Obiectivul nostru ca specialiști de media este să surprindem aceste schimbări în comportamentul consumatorilor și să ne adaptăm rapid la ele, integrându-le în planificarea noastră curentă de media. Această abordare centrată pe consumator, însoțită de mindsetul nostru de îmbunătățire și adaptare continuă a media planningului la noile realități, ne ajută să îndeplinim cât mai eficient obiectivele de marketing și comunicare are clienților noștri,” a declarat Anca Băcăianu, Head of Strategy & Research al United Media Services.

Aceste modificări se reflectă foarte bine și în dorința părinților de a investi în activități și cursuri pentru copiii lor, care să îi dezlipească de device-uri, majoritatea alegând activități ce presupun participare fizică. Astfel, conform studiului, 67% din părinți se orientează spre un sport individual, 35% spre unul de echipă, 21% spre o activitate muzicală (învățarea unui instrument, canto, etc) sau spre o activitate științifică (istorie, robotică, etc), iar 19% spre alte activități artistice.

Despre United Media Services

United Media Services este o agenție full-service, cu focus digital, cu biroul în București și cu capacități de coordonare regională. Agenția lucrează în prezent pentru mai mult de 60 de clienți și 100 de branduri din categorii dinamice și pline de provocări, precum: retail, pharma, telecom, e-commerce, FMCGs, financiar, etc.

Agenția de media nu este la primul studiu de acest gen, ea realizând în aprilie 2022 un studiu privind comportamentul de consum al românilor cu ocazia Paștelui. Rezultatele lui pot fi accesate aici.

 

Share this:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
  • Click to share on Pinterest (Opens in new window)
  • Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
  • More
  • Click to print (Opens in new window)
  • Click to share on Reddit (Opens in new window)
  • Click to share on Tumblr (Opens in new window)
  • Click to share on Pocket (Opens in new window)
  • Click to share on Telegram (Opens in new window)
  • Click to email a link to a friend (Opens in new window)

Like this:

Like Loading...

Post navigation

Previous: Comunicat de presă – Tommy Hilfiger prezintă Tommy Factory
Next: Comunicat de presă – 6 ani de ParkLake

Related Posts

Calvin Klein introduce campania pentru Toamna 2023 cu Alexa Demie, Kid Cudi, JENNIE, Jung Kook și Kendall Jenner

September 27, 2023September 27, 2023 Eva Anca

Bloom Clinique –  singura clinică din România care pune la dispoziția pacienților laserul DuoGlide Deka

September 25, 2023September 25, 2023 Eva Anca

Începe un nou sezon FIRST Tech Challenge! Tehnologia inspirată de artă, într-un spectacol contra-cronomentru!

September 15, 2023September 15, 2023 Eva Anca

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Caută

Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy

Urmărește-mă

  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok

Newsletter

Abonează-te pentru a primi notificări când apar articole noi.

Thank you!

You have successfully joined our subscriber list.

.

Alzheimer – click pentru comandă

Blondă în acțiune – click pentru comandă

Agenda Motivațională – click pentru comandă

Petale Scrise. Povestiri cu final neașteptat

Notino

Authors

  • 1 Eva Anca
    • Back to school: 10 cărți de nota 10 pentru copii!
    • Calvin Klein introduce campania pentru Toamna 2023 cu Alexa Demie, Kid Cudi, JENNIE, Jung Kook și Kendall Jenner
    • Editura Publisol lansează romanul „Strania istorie a armelor secrete germane”, de Victor Débuchy
    • Bloom Clinique –  singura clinică din România care pune la dispoziția pacienților laserul DuoGlide Deka
    • Editura Paul Editions lansează colecția „Mari Români – La răscruce de veacuri”, de Nicolae Petrașcu
  • 1 Eva M.
    • Soția secretă, de Gill Paul
    • Pierdut în India. Jurnal de călătorie – Cătălin Vrabie
    • Atracţia şi visele. vol.I. Călătoria – Ioana Dumitrăchescu
    • Dragoste într-o zi ploioasă – Jojo Moyes
    • Soția mea favorită – Tony Parsons – Recenzie

Scriu și pe:

Scriu și pe:

Copyright All Rights Reserved | Theme: BlockWP by Candid Themes.
%d bloggers like this: